1. Cv-voorbeelden
  2. Callcenter Medewerker

Callcenter Medewerker cv-voorbeeld

Als callcentermedewerker ben jij de stem van je bedrijf. Je werkt in elk gesprek naar een positief resultaat toe. Laat op je cv zien dat jij weet hoe je met mensen in gesprek gaat. Deze handleiding cv schrijven voor callcenter medewerkers helpt je bij het maken van een cv waarin jouw werkervaring, vaardigheden en persoonlijkheid het stralende middelpunt zijn.
4.1
Gemiddelde beoordeling
55 mensen die het al beoordeeld hebben
Callcenter Medewerker cv-voorbeeld
Bewerk dit cv

Je cv maken als callcenter medewerker - tips

Voordat je begint met schrijven aan je cv, is het belangrijk om te weten uit welke onderdelen het cv van een callcentermedewerker bestaat. Je cv moet de volgende secties bevatten:

  • De cv-kop met je naam en contactgegevens
  • Je profielschets (ook wel persoonlijk profiel of professionele samenvatting genoemd)
  • De sectie werkervaring
  • Het cv-onderdeel vaardigheden
  • De sectie opleiding

Naast de juiste cv-onderdelen, is het belangrijk ook de juiste toon te kiezen. Een succesvolle callcenter medewerker heeft goede communicatieve skills en stemt zijn toon af op de klant die hij aan de lijn heeft. Doe dat ook in je cv. Zorg voor een professionele toon, overtuigende voorbeelden en een foutloos cv. 

Maak je cv op maat voor de vacature en het ATS

Waarom zou je als callcentermedewerker een cv op maat maken? Het simpele antwoord is dat elke baan anders is. En als callcentermedewerker wil je in je cv aantonen dat je het imago, de producten of diensten en de communicatiestijl van het bedrijf begrijpt. Want alleen dan ben je in staat om dat goed over te brengen aan de klant. 

En er is nog een reden om je cv af te stemmen op de specifieke vacature: Applicant Tracking Systems (ATS). Dat zijn recruitmentsystemen waarmee werkgevers hun wervingsproces kunnen stroomlijnen. Personeelsafdelingen gebruiken het om sollicitaties te scannen. Zo kunnen ze snel kandidaten selecteren, uitnodigen en afwijzen. Dat gebeurt met een algoritme dat cv’s rangschikt op basis van trefwoorden en woordgroepen die per vacature zijn getagd. Uitsluitend de cv’s die hoog scoren in het ATS, komen uiteindelijk bij de recruiter op het bureau terecht. De rest wordt automatisch afgewezen. Daarom is het van groot belang dat je trefwoorden en woordgroepen uit de vacaturetekst gebruikt in je cv (indien van toepassing natuurlijk). 

Best cv-indeling voor een medewerker callcenter 

Ook voor het cv van een medewerker callcenter geldt dat de traditionele cv-indeling het beste werkt: het omgekeerd chronologische cv. 

Deze cv-indeling wordt in grote mate bepaald door je werkervaring:

  • Je werkervaring geeft je vorige banen weer: de meest recente bovenaan en de oudste werkervaring staat onderaan (omgekeerd chronologisch).
  • De sectie werkervaring is het grootste en meest prominente onderdeel op je cv (qua ruimte en tekst).
  • Bij elke baan die je noemt, beschrijf je je taken, verantwoordelijkheden en prestaties in een lijst met opsommingstekens.

Ben je starter op de arbeidsmarkt en wordt de functie van callcenter medewerker je eerste of tweede baan? Overweeg dan een vaardigheden-cv, daarin kun je jouw talenten en vaardigheden goed benadrukken en spelen jaartalen geen rol. 

Profielschets callcenter medewerker – een vriendelijke introductie van je cv

De profielschets op je cv biedt je de kans om je behulpzame karakter en communicatieve vaardigheden te illustreren. In dit cv-onderdeel kan je vrijuit schrijven en contact maken met de recruiter. In ongeveer 4 tot 6 zinnen kan je pronken met je grootste successen op het gebied van klantvriendelijkheid en klantenservice. Kies daarnaast een aantal sterke woorden om je persoonlijkheid en belangrijkste vaardigheden te beschrijven. 

Aanpasbaar cv voorbeeld persoonlijk profiel

Als vrolijke en betrokken callcenter medewerker zorg ik voor een hoogwaardige service aan zowel klanten als collega’s. Ik ben ervaren in het volgen van communicatiescripts en weet hoe ik weloverwogen en professioneel verschillende behoeften op elkaar kan afstemmen. Mijn track record laat zien dat ik bedrijven effectief kan verbinden met hun potentiële en bestaande klanten. Ik zie elk telefoontje en elke chat als een kans om de klanttevredenheid te behouden, herstellen of vergroten. De missie van een merk moet herkenbaar zijn in alle klantcontacten. Die missie uitdragen in elke interactie met de klant, doe ik met veel plezier.

Gekopieerd!

Arbeidsprestaties laten zien in je werkervaring

Of je nu één of meerdere banen hebt gehad. Gaandeweg heb je geleerd hoe je met tevreden en ontevreden klanten moet omgaan. Laat in het cv-onderdeel werkervaring zien welke groei je hebt doorgemaakt en welke kennis en ervaring je door de tijd heen hebt opgedaan. Gebruik elke bullet point om de personeelsmanager te laten zien welke toegevoegde waarde jij het bedrijf te bieden hebt en waar dat uit blijkt. 

Aanpasbaar cv voorbeeld werkervaring

Inbound Callcenter medewerker, Ziggo Zakelijk Almere 
jul 2021 — Heden 

  • Behoeften van zakelijke klanten bepalen en snel tot oplossingen komen.
  • Nieuwe diensten aanbieden op basis van de behoeften van de klant.
  • Vragen beantwoorden door eerst goed te luisteren en door te vragen, de informatiebehoefte vast te stellen en de juiste informatie duidelijk te communiceren met de klant.
  • Klanten snel en effectief helpen via multi-channel klantcontact (telefoongesprekken, e-mails, chats en social media kanalen).
  • Callcenterdatabase onderhouden door informatie te verzamelen en verwerken.
  • Bijdragen aan de goede reputatie van Ziggo Zakelijk door voortdurend hoge kwaliteit en uitstekende service te verlenen.
  • Interne trainingen gevolgd om nieuwe kennis op te doen en vaardigheden te verbeteren.

 

Medewerker Klantcontact, OHRA Zorg Arnhem 
jan 2020 — jun 2021 

  • Huidige en toekomstige klanten telefonisch geholpen met vragen over een zorgverzekering, hun eigen risico of de polisvoorwaarden.
  • Snel kennis vergaard over de polisvoorwaarden van OHRA en de interne procedures.
  • Samengewerkt met anderen afdelingen om samen tot een ultieme klanttevredenheid te komen.
  • Bereikte binnen 7 maanden een klanttevredenheidsscore van 97%.
  • Ontving twee keer de onderscheiding Customer Service Agent van het kwartaal.
  • Geholpen bij het behouden en vergroten van de klantloyaliteit door een goede follow-up en oprechte aandacht voor de klanten.
Gekopieerd!

Vaardigheden in het cv van een callcenter medewerker

Het onderdeel vaardigheden op je cv is de perfecte plek om je capaciteiten te benadrukken. Het is een cv-onderdeel dat recruiters makkelijk kunnen scannen. Zo kunnen ze snel beoordelen of jij in huis hebt wat ze zoeken in een nieuwe callcenter medewerker. Te beginnen bij een vriendelijke telefoonstem en het vermogen om goed te luisteren. Bekijk welke vaardigheden in de vacaturetekst genoemd worden en of die op jou van toepassing zijn. Zo ja, neem ze letterlijk over (optimaliseer je cv voor het ATS). Deze vaardigheden doen het goed op het cv van een callcenter medewerker: organiseren, snel schakelen, oplossingsgericht, aandacht voor details, nieuwe informatie opnemen, rustig onder druk, vriendelijk, duidelijk communiceren.

Aanpasbaar cv voorbeeld vaardigheden
  • Goede luisteraar
  • Kalm en vriendelijk
  • Blindtypen (210 a.p.m.)
  • Oplossingsgericht
  • Commercieel
  • Nauwkeurig
  • Conflicthantering
  • Inlevingsvermogen
Gekopieerd!

Opleiding cv callcenter medewerker

In het cv-onderdeel opleiding zet je al je afgeronde opleidingen onder elkaar. Callcenter medewerkers worden vaak on the job getraind, aangezien elk bedrijf zijn eigen systeem heeft voor klachtenbehandeling, retourprotocollen en acquisitie. Daarnaast moeten zij kennis opdoen over de producten en diensten van de organisatie. Daarom is voor een baan als medewerker callcenter vaak geen specifieke vooropleiding vereist. Met een diploma van de middelbare school zit je vaak al goed, de rest leer je op de werkvloer en met bedrijfstrainingen. Heb je incompany trainingen of externe workshops gevolgd? Noem alle relevante opleidingen in dit cv-onderdeel.

Aanpasbaar cv voorbeeld opleiding

HBO-bachelor Communicatie, Hogeschool Utrecht 
Utrecht 2014 — 2018 

Havo, Gregorius College 
Utrecht 2009 — 2014 

Profiel Economie & Maatschappij: Nederlands, Engels, Wiskunde A, Biologie, Geschiedenis, Economie, Bedrijfseconomie

Gekopieerd!

Belangrijkste punten:

  • Callcenter medewerkers zijn de stem van het bedrijf. Laat in je cv zien dat je je toon en stijl kunt afstemmen op het bedrijfsimago.
  • Je vriendelijkheid en communicatieve vaardigheden moeten blijken uit je cv.
  • Stem je cv af op de functie en optimaliseer je cv voor het ATS.
  • Gebruik onze online cv-maker om snel en eenvoudig een goed cv te schrijven.
Maak je cv in 15 minuten
Maak je cv in 15 minuten
Gebruik onze professionele cv-templates. Ontworpen door specialisten, getest door recruiters en wereldwijd gebruikt door miljoenen sollicitanten. Een krachtig cv maken was nog nooit zo eenvoudig!
Maak nu je cv
Maak je cv in 15 minuten
Maak je cv in 15 minuten
Gebruik onze professionele cv-templates. Ontworpen door specialisten, getest door recruiters en wereldwijd gebruikt door miljoenen sollicitanten. Een krachtig cv maken was nog nooit zo eenvoudig!
Maak nu je cv
4.1
Bewerk dit cv
Deel dit artikel

De beste templates voor jouw curriculum vitae

Overtuig werkgevers en recruiters met een prachtig en professioneel cv. Er zijn 27 cv-templates, ontworpen door experts en gratis te gebruiken voor jouw sollicitatie. Klaar? Download je cv naar Word of pdf.
4.5 van 5
gebaseerd op 6.080 beoordelingen op Trustpilot
Gebruik deze templateStockholm resume template
Stockholm
6.200.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateNew York resume template
New York
2.800.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateWenen resume template
Wenen
1.300.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateSydney resume template
Sydney
1.100.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateLondon resume template
London
1.800.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateDublin resume template
Dublin
1.700.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateMoskou resume template
Moskou
510.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateAmsterdam resume template
Amsterdam
1.200.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateMadrid resume template
Madrid
970.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateSantiago resume template
Santiago
750.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateSingapore resume template
Singapore
460.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateOslo resume template
Oslo
340.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateCape Town resume template
Cape Town
17.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateParijs resume template
Parijs
350.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateBerlin resume template
Berlin
960.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateGeneva resume template
Geneva
9.700 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateVancouver resume template
Vancouver
380.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateTokio resume template
Tokio
220.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateMilan resume template
Milan
710.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateLisbon resume template
Lisbon
70.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateBarcelona resume template
Barcelona
370.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateCopenhagen resume template
Copenhagen
37.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateChicago resume template
Chicago
72.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateRio resume template
Rio
97.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateRome resume template
Rome
65.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateBoston resume template
Boston
35.000 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateRirekisho resume template
Rirekisho
1.500 gebruikers kozen deze template
Gebruik deze templateToronto resume template
Toronto
430.000 gebruikers kozen deze template
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en om analyses en marketing uit te voeren. Door onze website te gebruiken, stemt u in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookiebeleid en Privacybeleid .
Cookies accepteren