Hoe schrijf je een cv voor de functie van medewerker klantenservice?
Medewerkers klantenservice moeten bedreven zijn in het werken in een klantenserviceomgeving, waar het tevredenstellen van de klant prioriteit nummer één is. De ideale kandidaat heeft een uitstekend inzicht in de missie van de onderneming en is in staat om het klantenbestand te bestendigen en uit te breiden door positieve relaties te onderhouden met huidige en potentiële klanten.
Een overtuigend cv voor de functie van medewerker klantenservice toont een toegewijde houding en de capaciteit om geduldig en professioneel te blijven in alle omstandigheden. Als je een van de praktijkgeteste cv’s van Cvster.nl gebruikt, en deze nuttige tips voor het opstellen van je eigen cv volgt, ben je op de goede weg om de baan te vinden waar je naar zoekt.
Voorbeeld: profiel
Benadruk hier je beste prestaties en eigenschappen. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk krachtige actiewerkwoorden en functiespecifieke informatie gebruikt. Medewerkers klantenservice spelen een vitale rol in het succes van veel ondernemingen, dus het is cruciaal om hier je kernkwaliteiten onder de aandacht te brengen die je kwalificaties en prestaties ondersteunen.
Toegewijde en ervaren klantenserviceprofessional met meerdere jaren werkervaring in klantenservice in diverse settings. Gedijt in snelle en veeleisende omgevingen en streeft ernaar om klanten het hoogst mogelijke niveau van klantenservice te bieden. Doelgericht en vastbesloten om voor elk probleem een oplossing te vinden. Bezit een uitgebreide ervaring in het helpen een solide klantenbestand te handhaven en nieuwe clientèle aan te trekken.
Voorbeeld: werkervaring
Vermeld alle functies die relevant zijn voor klantenservice, of functies met taken of vereiste vaardigheden die overdraagbaar zijn naar een functie als medewerker klantenservice. Zorg ervoor dat je krachtige actiewerkwoorden gebruikt en functiespecifieke prestaties benoemt die bewijzen dat je een uitmuntende kandidaat bent.
- Sep 2015 – Mei 2017 Hoofd klantenservice, Waanders Zwolle
- Feb 2014 – Mei 2015 Vertegenwoordiger klantenservice, Dille & Kamille Utrecht
- Jul 2012 – Jan 2014 Verkoopmedewerker, Sissy Boy Utrecht
Voorbeeld: opleiding
Vermeld hier alle diploma’s en certificaten. Ook alle eervolle vermeldingen en onderscheidingen moeten hier worden genoemd. Als je in bezit bent van een diploma hoger dan een bachelorgraad, dan kun je je middelbare school achterwege laten.
- Aug 2008 – Mei 2012 Bachelor Filosofie, Universiteit Utrecht
- Aug 2000 – Mei 2006 VWO, St. Gregorius College Utrecht
Voorbeeld: vaardigheden
Een uitmuntend cv voor administratief medewerker, zoals dit voorbeeld, bevat een aantal van de indrukwekkende vaardigheden waarnaar je werkgever op zoek is in een kandidaat. Om als een sterke kandidaat te worden gezien, moet je jezelf presenteren als een hardwerkend en detailgericht persoon, die bekwaam is in multitasken en projectmanagement. Vergeet niet om functiespecifieke vaardigheden te vermelden.
- Klantenservicevaardigheden
- Inventarisbeheer
- Communicatieve vaardigheden
- Visuele merchandising
- Creatieve probleemoplossing
Wat doet een medewerker klantenservice?
Medewerkers klantenservice zijn klantenserviceprofessionals die optreden als verbinder tussen bedrijven en hun potentiële klanten. Ze handelen inkomende telefoongesprekken en vragen af, waarbij ze gericht zijn op het zorgen voor optimale klantenservice en klanttevredenheid.
Medewerkers klantenservice kunnen verantwoordelijk zijn voor een veelheid aan taken, afhankelijk van het bedrijf waarvoor ze werken. Ze beantwoorden en behandelen vaak vragen en problemen met betrekking tot producten en diensten die door een bedrijf worden geleverd, en werken aan het vinden van oplossingen voor klanten. De ideale kandidaat beschikt over excellente communicatieve vaardigheden en heeft een geweldige telefoonetiquette. Geduld is ook een kernkwaliteit voor een succesvolle medewerker klantenservice.