Vakkundige administratief medewerker met meer dan zeven jaar kantoorervaring, gespecialiseerd in administratief werk, probleemoplossing, planning en optimale ondersteuning. Staat bekend als iemand die de productiviteit van het leidinggevend personeel verhoogt en hun werklast verlicht. Bewezen efficiënt, met een vermogen om snel te leren werken met nieuwe softwareprogramma’s en kantoorarchiefsystemen.
01/2010 - 02/2019, Ondersteunend medewerker administratie, Ajilon, Groningen
- Was directe assistent van de productieleider, en ondersteunde daarbij alle aspecten van het productie- en administratief beheer.
- Kreeg verantwoordelijkheid en vertrouwen om gegevens te analyseren en interpreteren, en alle transport, leveringen en materiaalbestellingen af te handelen.
- Bekend als de ‘vraagbaak’ voor alle afdelingen, waaronder de afdelingen kwaliteitscontrole, financiën en directie.
- Verminderde de belasting van medewerkers door alle contacten met klanten van het bedrijf te onderhouden, zoals interacties via inloop, e-mail, telefoon en fax.
- Coördineerde en agendeerde alle vergaderingen, afspraken, interviews en inspecties van het bedrijf.
- Loste op elke afdeling problemen op om ervoor te zorgen dat onderdelen tijdig konden worden afgemaakt en strikte deadlines gehaald.
- Zorgde ervoor dat kwalitatieve service werd gewaarborgd en alle kwesties van klanten werden behandeld en opgelost.
03/2007 - 07/2010, Administratief medewerker, Brezan B.V., Harderwijk
- Rapporteerde aan de bedrijfsleider en assisteerde winkel- en administratief personeel.
- Voerde een reeks administratieve taken uit, van het bijhouden van productieschema’s tot het inkopen van voorraden en het aantrekken van leveranciers.
- Gebruikte probleemoplossende vaardigheden om kwesties en uitdagingen met betrekking tot werknemers, klanten en leidinggevend personeel aan te pakken.
- Begeleidde werkstromen, daarbij optredend als intermediair tussen alle afdelingen door conferentiegesprekken te organiseren, bijeenkomsten te plannen, correspondentie op te stellen en agenda’s te beheren.
- Droeg bij aan een efficiënt productiesysteem in een omgeving met een hoog tempo, door alle nieuwe orders nauwkeurig te verwerken, en taken te delegeren volgens de vereisten van elke order.
10/2005 - 01/2007, Bureau-assistent, Akzo Nobel Chemicals BV, Delfzijl
- Fungeerde als assistent voor alle administratieve medewerkers en was het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en klanten.
- Beheerde communicatiesystemen voor telefoon en e-mail en hield de voorraden van het kantoor bij door accuraat benodigdheden te bestellen.
- Verminderde aanschafkosten door goed voorraadbeheer, het verzamelen van prijsopgaven en het inkopen van gunstig geprijsde producten.
- Erkend vanwege de onmiddellijke assistentie en kwalitatief hoogstaande service bij vragen of verzoeken van klanten.
08/2008 - 06/2010, Financieel-administratief medewerker, Noorderpoort, Groningen
- Voorraadbeheer
- Klantgerichtheid
- Planning
Hoe schrijf je een cv voor de functie van administratief medewerker?
Administratief medewerkers moeten bedreven zijn in het werken in teamverband, waarin van hen verwacht wordt dat ze waardevolle ondersteuning bieden aan andere bureaumedewerkers. Hun belangrijkste verantwoordelijkheid is ervoor te zorgen dat alle kantoorprocessen vloeiend verlopen. Administratieve medewerkers moeten in staat zijn aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken en goed kunnen omgaan met de meest gebruikte kantooruitrusting en -software. De ideale kandidaat heeft een organisatietalent en geniet ervan om dagelijks samen te werken met anderen.
Een overtuigend cv voor administratief medewerker legt de nadruk op superieure organisatie- en projectmanagementvaardigheden, en uitstekende communicatieve vaardigheden. Als je een van de praktijkgeteste cv’s van Cvster.nl gebruikt, dit voorbeeld cv voor een administratief medewerker bestudeert, en deze nuttige tips voor het opstellen van je eigen cv volgt, ben je op de goede weg om de baan te vinden waar je naar zoekt.
Administratief medewerker
Voorbeeld cv administratief medewerker: profiel
Benadruk hier je beste prestaties en eigenschappen. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk krachtige actiewerkwoorden en functiespecifieke informatie gebruikt. Administratief medewerkers bieden waardevolle ondersteuning aan bureaumedewerkers en moeten in hun cv hun belangrijkste vaardigheden laten zien. Het is cruciaal om je kernkwaliteiten te belichten die laten zien welke kwalificaties en prestaties je in huis hebt voor deze baan waarin het gaat om de details. Zie ons administratief medewerker cv voorbeeld hieronder.
Vakkundige administratief medewerker met meer dan zeven jaar kantoorervaring, gespecialiseerd in administratief werk, probleemoplossing, planning en optimale ondersteuning. Staat bekend als iemand die de productiviteit van het leidinggevend personeel verhoogt en hun werklast verlicht. Bewezen efficiënt, met een vermogen om snel te leren werken met nieuwe softwareprogramma’s en kantoorarchiefsystemen.
Cv administratief medewerker voorbeeld: werkervaring
Vermeld alle functies die relevant zijn voor de functie van accountant. Zorg ervoor dat je krachtige actiewerkwoorden gebruikt en functiespecifieke prestaties benoemt die bewijzen dat je een uitmuntende kandidaat bent. Zoals in het cv voorbeeld voor een administratief medewerker hieronder.
- 2010 - Heden Ondersteunend medewerker administratie, Ajilon Groningen
- 2007 – 2010 Administratief medewerker, Brezan B.V. Harderwijk
- 2005 - 2007 Bureau-assistent, Akzo Nobel Chemicals BV Delfzijl
Voorbeeld cv administratief medewerker: opleiding
Vermeld hier alle diploma’s en certificaten. Ook alle eervolle vermeldingen en onderscheidingen moeten hier worden genoemd. Als je in bezit bent van een diploma hoger dan een bachelorgraad, dan kun je je middelbare school achterwege laten. Zoals je kunt zien in ons administratief medewerker cv voorbeeld hieronder.
- Jul 2017 – Jul 2017 Universiteit van Amsterdam, Master Accountancy and Control, Amsterdam
- Sep 2006 – Mei 2010 Hogeschool Utrecht, HBO Accountancy Utrecht
Cv voorbeeld administratief medewerker: vaardigheden
Een uitmuntend cv voor administratief medewerker, zoals dit voorbeeld, bevat een aantal van de indrukwekkende vaardigheden waarnaar je werkgever op zoek is in een kandidaat. Om als een sterke kandidaat te worden gezien, moet je jezelf presenteren als een hardwerkend en detailgericht persoon, die bekwaam is in multitasken en projectmanagement. Vergeet niet om functiespecifieke vaardigheden te vermelden.
- Voorraadbeheer
- Klantgerichtheid
- Planning

Wat doet een administratief medewerker?
Administratief medewerkers zijn verantwoordelijk voor een breed spectrum aan kantoorwerkzaamheden dat varieert afhankelijk van de branche waarin ze werken. Ze hebben vaak een veelheid aan administratieve taken, zoals het beantwoorden van de telefoon, het inplannen van afspraken, het ontvangen en verwerken van betalingen, het organiseren en bijhouden van archiveringssystemen en het bestellen en verspreiden van kantoorbenodigdheden.
Administratief medewerkers kunnen voor een persoon werken maar ook voor een complete kantoorafdeling, wat van invloed kan zijn op hun werkzaamheden. Ze kunnen verantwoordelijk zijn voor het boeken van reizen voor medewerkers, het plannen van conferenties en bijeenkomsten, en het redigeren en opmaken van correspondentie voor medewerkers.
Administratief medewerkers moeten vaardig zijn in multitasken en in staat om rustig te blijven onder druk. Er wordt van hen verwacht dat ze dagelijks perfecte ondersteuning bieden aan werknemers en kantoorbezoekers. De ideale kandidaat is in bezit van een mbo-diploma en heeft enige werkervaring in de administratie.
Scoor je nieuwe baan met CVster en maak gebruik van de 125+ CV voorbeelden.