Hoe schrijf je een cv voor een medisch secretaresse of medisch secretaris?
Als medisch secretaresse moet je cv duidelijk aantonen dat je gekwalificeerd bent voor het verlenen van de beste secretariële ondersteuning in een medische setting. Medisch secretaresses of office assistants zijn een cruciaal onderdeel van elke zorginstelling en werken nauw samen met zorgprofessionals. Je cv moet dan ook aantonen dat je patiënten en zorgpersoneel uitstekend kan ondersteunen, met name op het gebied van communicatie en administratie. Zorg ervoor dat je jouw kwaliteiten benadrukt zoals het maken bijhouden en beheren van patiëntendossiers, patiëntaccounts en agenda’s. Ook het inplannen van patiëntafspraken, het afhandelen van correspondentie en telefoongesprekken zijn belangrijke vaardigheden voor een medisch secretaresse cv. Een overtuigend medisch secretaresse cv moet relevante vaardigheden laten zien, waaronder een oog voor detail, vriendelijkheid, gastvrijheid en kennis van medische termen en softwaresystemen.
Voorbeeld: profiel
Zet je grootse prestaties en kwaliteiten hier in de spotlight. Geef duidelijk aan welke waarde jij als medisch secretaresse of secretaris kan toevoegen aan een zorgpraktijk. Noem de highlights uit je carrière in deze korte, maar aansprekende samenvatting. Zie hieronder voor een voorbeeld.
Een toegewijde medisch secretaresse met ruim tien jaar ervaring in het professioneel ondersteunen van zorgpersoneel. Bedreven in het verlenen van administratieve en secretariële ondersteuning voor zorginstellingen. Zorgt ervoor dat patiëntendossiers up-to-date blijven en facturen spoedig naar verzekeraars verzonden worden. Onderhoudt het contact met patiënten op een vriendelijke en efficiënte manier. Deskundig op het gebied van medische terminologie en de medische wereld.
Voorbeeld: werkervaring
Noem alle werkervaring die relevant is voor de functie van medisch secretaresse. Dat kan voorgaand werk zijn in de medische wereld, maar ook administratief en ondersteunend werk in een andere sector. Als je nog geen werkervaring hebt, omschrijf dan stages die je hebt gelopen. Vergeet niet om krachtige actiewerkwoorden te gebruiken die bewijzen dat je een ideale kandidaat bent. Zie het onderstaande voorbeeld.
- Beantwoordde vragen van patiënten en bezoekers zowel aan de telefoon als face-to-face.
- Verzamelde en ordende noodzakelijke informatie voor de administratieve verwerking in patiëntendossiers en boekhoudprogramma’s.
- Zorgde ervoor dat de wachtkamers en behandelkamers schoon en netjes klaarstonden om patiënten welkom te heten.
- Gaf voorlichting aan patiënten en familieleden over behandelingen, medicatie, voeding, of adviezen van de behandelaar.
Voorbeeld: opleiding
Maak een opsomming van al je diploma’s en certificaten. Als je bepaalde onderscheidingen hebt ontvangen kun je die hier ook opschrijven. Als je een hoger diploma hebt dan een bachelordiploma, kun je het diploma van je middelbare school weglaten.
- 2008-2009 MBO-diploma, Medisch Secretaresse, Schoevers, Arnhem
- 2004-2008 MBO-diploma, Office Assistant, Rijn IJssel, Arnhem
- 2000-2004 MAVO-diploma, Montessori College, Arnhem
Voorbeeld: vaardigheden
Een uitstekend cv van een medisch secretaresse of secretaris, zoals dit voorbeeld, vermeld alle indrukwekkende vaardigheden waar een werkgever in de zorg op zoek naar is. Noem een mix van hard en soft skills die ook specifiek van betrekking zijn op de zorgsector. Zie het onderstaande voorbeeld.
- Sterke communicatievaardigheden en erg oplossingsgericht
- Nauwkeurig met een oog voor detail
- Een expert in medische terminologie
- Sterk in organisationele en administratieve taken
Wat doet een medisch secretaresse of secretaris?
Medisch secretaresses of office assistants zijn echte professionals op het vlak van administratie en algemene ondersteuning binnen zorgbedrijven. Ze houden patiëntendossiers bij, dragen zorg voor de facturatie naar verzekeraars, en onderhouden het contact met de patiënten. Medisch secretaresses zijn een onmisbare schakel tussen artsen en patiënten of bedrijven. Ze gebruiken hun organisationele vaardigheden om alle medische informatie op te slaan en de dossiers te ordenen. Medisch secretaresses zijn vaak ook verantwoordelijk voor bepaalde kantoortaken zoals het bijhouden van de voorraden en het bestellen van kantoorbenodigdheden.