1. Blog
  2. CV
  3. 20 tips voor je cv: zo blaas je elke recruiter omver
Geschreven door Karl KahlerKarl Kahler

20 tips voor je cv: zo blaas je elke recruiter omver

24 minuten leestijd
20 tips voor je cv: zo blaas je elke recruiter omver
Kunstwerk door:Irina Troitskaya
Je cv is misschien wel de belangrijkste pagina die je in je leven schrijft. Ontdek onze top 20 belangrijkste cv tips om hier een doorslaand succes van te maken.

We weten allemaal hoe belangrijk het hebben van een geweldig cv is. Een geweldig cv leidt tenslotte tot een geweldige baan en een geweldige baan kan leiden tot een geweldig leven. Daarom hebben we 20 cv tips verzameld die je helpen om dit essentiële document op een perfecte manier te schrijven en te vormgeven. 

Cv’s komen in allerlei vormen, maten, stijlen en lengtes. En laten we eerlijk zijn - veel van deze documenten zijn verschrikkelijk. Maar waar voldoet een goed cv dan aan? Wat maakt een goed cv en waar moet je voor oppassen?

In dit uitgebreide blog geven we twintig tips voor je cv, onderverdeeld in drie categorieën:

  • Cv tips voor een goede structuur
  • Cv tips voor een ijzersterke inhoud
  • Cv tips voor een perfecte opmaak en ontwerp

Als je deze klus goed aanpakt, zal een recruiter na het lezen van je cv denken: ‘Wauw, ik moet direct met deze persoon praten!’ Is dat de reactie waar je naar op zoek bent? Lees dan verder om onze top 20 tips voor het schrijven, structureren en ontwerpen van een optimaal cv dat elke werkgever omver blaast. 

Cv tips voor een goede structuur 

Laten we het allereerst eens even hebben over de structuur van je cv. Want als deze niet goed is, schrik je recruiters af nog voordat deze een blik op de inhoud hebben geworpen. Drie tips om dat te voorkomen:

1. Bestudeer de vacature tot in detail

Dit lijkt misschien een voor de hand liggende tip, toch kunnen we het niet genoeg benadrukken: het is essentieel dat je de vacature zeer goed doorleest. Je moet tenslotte eerst bedenken wat je wil zeggen, voordat je bedenkt hoe je het gaat zeggen. En dat begint met weten wat de werkgever precies wil, want je zult nooit vissen vangen als je aas gebruikt dat ze niet lekker vinden.

Werkgevers weten waar ze naar op zoek zijn en ze spellen dit meestal expliciet uit bij het plaatsen van een vacature. Je taak als sollicitant is om je cv zo nauw mogelijk aan te laten sluiten op hetgeen waarom gevraagd wordt.

Een andere reden waarom je deze tip niet mag onderschatten, is omdat je cv mogelijk eerst door zogenaamde Applicant Tracking Software (ATS) wordt gehaald. Deze software doet een soort eerste check om te bepalen of je een geschikte kandidaat bent. Om dat te controleren, wordt je cv gescand op bepaalde keywords die matchen met de trefwoorden die in de vacature worden genoemd.

Een cv maken in 2024: complete gids met stappenplan, tips en voorbeelden
Gerelateerde artikelen
Een cv maken in 2024: complete gids met stappenplan, tips en voorbeelden

De ultieme handleiding voor het maken van je cv! Hier vind je alle tips, tools, templates en voorbeelden die je nodig hebt om een overtuigend cv te schrijven.

2. Maak een bewuste keuze over de indeling

Normaal gesproken bestaat een cv uit één pagina, hoewel dit er ook twee kunnen zijn als je veel ervaring hebt in je vakgebied. Je document moet uit vijf componenten bestaan, die meestal on een omgekeerd chronologische volgorde worden ingedeeld:

  • Kop
  • Samenvatting/profiel
  • Werkervaring
  • Vaardigheden
  • Opleiding

Hoewel in principe wordt aangeraden de bovenstaande volgorde aan te houden, kun je daar natuurlijk vanaf wijken wanneer nodig. Als je bijvoorbeeld weinig of geen ervaring hebt omdat je nog op school zit, kun je je vaardigheden of opleiding boven je werkervaring plaatsen. Deze indeling wordt ook wel vaardigheden-cv genoemd. 

Wat ook steeds populairder wordt, is het gecombineerde cv. Daarbij staan de vaardigheden aan de zijkant, meestal onder de persoonlijke gegevens. Wees je dus bewust van de verschillende cv-indelingen en maak een bewuste keuze op basis van je professionele profiel en de vacature. Houd daarbij ieder geval de volgende regel aan: hoe belangrijker de informatie, hoe hoger je deze plaatst. 

3. Maak een goede kop

De kop is de ruimte bovenaan het cv waarin je enkele persoonlijke gegevens zet. Gebruik de volgende checklist om er zeker van te zijn dat je hier de juiste gegevens neerzet:

  • Naam: Deze staat helemaal bovenaan en vormt ook de titel van je cv. Gebruik hiervoor dus ook een groot lettertype. Vermijd het woord ‘cv’, want als het goed is zou je in één oogopslag moeten kunnen zijn om wat voor document het gaat.
  • Beroep: Vermeld je beroep onder je naam (bijvoorbeeld ‘Schilder’, ‘Loodgieter’ of ‘SEO Marketing Specialist’). Noem daarbij het liefst de baan die je wil hebben, en niet degene die je al hebt.
  • Adres: Sommige mensen zeggen dat je postadres overbodig is in de digitale wereld van vandaag. Toch raden we aan adresgegevens wel op te nemen, tenzij je een goede reden hebt om dat niet te doen. Vermeld op zijn minst je stad en provincie (indien je solliciteert op een baan in je eigen land), of stad en land indien je solliciteert op een baan in het buitenland.
  • E-mailadres: Gebruik het liefst een professioneel e-mailadres waarin je hele naam terugkomt, gehost door een erkende e-mailprovider. Het is natuurlijk niet handig om te solliciteren met een e-mailadres zoals [email protected] - tenzij je op een baan als partyplanner solliciteert.
  • Telefoonnummer: Vergeet de landcode niet, vooral als je solliciteert op een baan in het buitenland.
  • Optionele foto:  In Europa is het gebruikelijk om profielfoto toe te voegen aan je cv, al hoeft dit natuurlijk niet. Kies je daarvoor? Zorg dan dat je een professionele foto toevoegt waarop je er netjes en vriendelijk uitziet en recht in de camera kijkt.
  • Optionele weblink: Voeg indien relevant een weblink toe naar bijvoorbeeld je LinkedIn-pagina of online portfolio.

Je kop moet aantrekkelijk zijn ontworpen en opgemaakt, met slim gebruik van typografie, witruimte en misschien een accentkleur. Hetzelfde geldt voor de rest van je cv - waarover je later in dit blog meer leest.

Hieronder vind je een voorbeeld van een cv-kop met een uitlijning langs de linkerzijde:

Cv tips voor een ijzersterke inhoud

Nu de structuur staat, is het tijd om je cv te gaan vullen. Hieronder volgen enkele tips voor het schrijven van een goed cv:

4. Schrijf een aantrekkelijke samenvatting 

De samenvatting, ook wel bekend als je professionele profiel of persoonlijke verklaring, is waarschijnlijk het lastigste onderdeel van je cv om te schrijven. Deze paar regels tekst komen onder je kop te staan en fungeren zowel als zelfportret en als minuscule elevatorpitch waarin je direct probeert duidelijk te maken waarom je de juiste kandidaat bent voor de baan. 

Wees in je profiel zeer spaarzaam met je woorden. Je hoeft je naam bijvoorbeeld niet te benoemen, gezien deze al in de header staat. Vermijd ook woorden zoals ‘ik’ en ‘mijn’, want deze nemen alleen maar onnodig ruimte in. Sterker nog: je hoeft niet eens volledige zinnen te maken. In het onderstaande voorbeeld zie je wat we bedoelen: 

  • Hoe het niet moet: ‘Ik ben een Senior UNIX-engineer met 12 jaar ervaring.’
  • Hoe het wel moet: ‘Senior UNIX-engineer met 12 jaar ervaring.’

In de samenvatting moeten je beroep, kwalificaties en ambities naar voren komen. Gebruik sterke bijvoeglijke naamwoorden en actieve werkwoorden om je persoonlijke eigenschappen te beschrijven en te vertellen over je ervaring. Als je educatieve referenties of certificaten een verkoopargument zijn, vermeld ze dan. Je kunt ook enkele van je meest waardevolle vaardigheden opsommen.

Wordt de rest van je cv niet ook al gewijd zijn aan je werkgeschiedenis, opleiding en vaardigheden? Dat is inderdaad waar: vandaar dat dit een ‘samenvatting’ betreft. Bepaal je sterkste verkooppunten en highlight ze hier, gebruikmakend van de meest overtuigende schrijfstijl mogelijk.

5. Benoem resultaten bij de sectie ‘werkervaring’

Bij de sectie ‘werkervaring’ zet je alle relevante banen die je de laatste 10 tot 15 jaar hebt gehad. Daarbij benoem je de naam en locatie van het bedrijf, de functietitel en de start- en einddatum van je dienstverband. Voeg daaronder vervolgens enkele opsommingstekens toe, waarin je je verantwoordelijkheden kort toelicht. Probeer daarbij de focus te leggen op je meest indrukwekkende resultaten.

Wees specifiek en gebruik feiten en cijfers zoals omzetgroei, waar je om werd geprezen, of het aantal werknemers dat je hebt begeleid. Zeg bijvoorbeeld liever niet: ‘was verantwoordelijk voor de social media’, maar ‘zorgde voor een stijging van 30% in het aantal volgers op de socialmediakanalen’.

Als je veel verschillende banen hebt gehad, hoef je deze niet allemaal op te sommen. Je kunt je dan het beste beperken tot de banen die het meest relevant zijn voor de functie. Heb je weinig werkervaring? Zoek dan juist naar manieren om de sectie verder uit te breiden. Misschien kun je bijvoorbeeld vrijwilligerswerk of een stage noemen, al was het maar een snuffelstage.

In de meeste gevallen moet werkervaring in omgekeerde chronologische volgorde worden vermeld - huidige of laatste baan eerst, en eerste baan als laatste. Als je echter een niet traditioneel carrièrepad hebt gehad, freelancer bent of als er gaten in je tijdlijn zitten, kun je mogelijk beter een functioneel format aanhouden. Je zet je relevantste functies of projecten dan bovenaan en werkt vanuit daar naar je minder relevante functies toe.

6. Maak een goede onderwijssectie.

Vermeld ook je onderwijsprestaties in omgekeerde chronologische volgorde - waarin je je laatst behaalde diploma als eerste benoemd. Benoem de onderwijsinstellingen waaraan je hebt gestudeerd, het diploma dat je hebt behaald en de start- en einddata.

Noem bij dit onderdeel niet alleen volledige opleidingen die je hebt gevolgd, maar bijvoorbeeld ook korte trainingen en cursussen - zelfs als deze intern plaatsvonden en je er geen examen voor hoefde af te leggen. Met het benoemen van extra trainingen laat je zien dat je ambitieus bent en dat je over specialistische expertise beschikt.

Voeg opsommingstekens toe onder onderwijsprestaties die je wil uitlichten. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat je cum laude bent afgestudeerd, een speciaal (relevant) onderzoek hebt uitgevoerd of bestuurslid bent geweest bij de studentenvereniging. Het kan ook zijn dat je iets inhoudelijks wil toelichten. Als je een cursus coderen hebt gevolgd, wil je bijvoorbeeld benoemen welke codeertalen er tijdens de cursus zijn behandeld.

Heb je veel werkervaring? Dan doe je er goed aan je opleidingssectie beknopt te houden en kun je sommige diploma’s - zoals je middelbareschooldiploma - zelfs weglaten. Heb je juist weinig werkervaring omdat je net klaar bent met school? Probeer je opleidingssectie dan juist op te vullen, bijvoorbeeld door inhoudelijke informatie over projecten en stages toe te voegen bij de opsommingstekens.

7. Benadruk je meest indrukwekkende talenten in je vaardighedenlijst

Recruiters willen dolgraag weten wie je bent en wat je kunt. Daarom maak je een aparte sectie waarin je zowel je hard skills als je soft skills vermeldt. Hard skills hebben betrekking op al je vaktechnische vaardigheden: denk aan kooktechnieken, honden trimmen of werken met Excel. Soft skills zijn meer subjectief en vaak interpersoonlijk van aard. Denk aan communiceren en plannen.

Bepaal welke vaardigheden het relevantst zijn (en nogmaals: let daarbij goed op de functieomschrijving) en som deze in steekwoorden op. Let daarbij op voor clichés, die helaas veel voorkomen in vaardighedensecties. Zo worden ‘communicatievaardigheden’ zo vaak genoemd op cv’s, dat het woord inmiddels betekenisloos is geworden. Zeg liever ook niet dat je een ‘teamplayer’ bent die ‘out of the box denkt’. 

Probeer daarnaast ook te voorkomen dat je arrogant overkomt. Opschepperige taak klinkt indrukwekkend, maar zegt uiteindelijke niets. Graaf diep in je woordenschat om woorden te vinden die recruiters nog niet duizend keer hebben gezien. Is dat niet mogelijk? Houd het dan concreet en to the point.

8. Wees voorzichtig met het toevoegen van aanvullende informatie

Let op dat er hierboven vijf cv-onderdelen worden genoemd, geen zes. Header, samenvatting, werkervaring, opleiding en vaardigheden - dat is alles wat je nodig hebt. Denk drie keer na voordat je besluit een extra onderdeel toe te voegen.

Sommige adviseurs zullen je bijvoorbeeld vertellen dat het misschien een goed idee is om een sectie toe te voegen voor je ‘hobby’s en interesses’, maar dat valt meestal tegen. Alleen als je hobby's hebt die relevant zijn voor de baan waarop je solliciteert, kun je dit overwegen. Bedenk je dat elke sectie van je cv gewijd moet zijn aan het beschrijven van vaardigheden die aantonen waarom je goed bent in je beroep en vermijd alles wat irrelevant is. Dat leidt af en recruiters zouden zich aan die extra informatie kunnen storen.

9. Controleer je cv goed op spelling en grammatica

Het is van groot belang dat je je cv check-check-dubbelcheckt op spelling- en grammaticafouten. Bekijk ook of er misschien zinnen zijn die niet lekker lopen en controleer of er geen typefouten staan in je contactgegevens. 

Of schriftelijke communicatie nu wel of niet belangrijk is voor de functie, het is belangrijk dat je een foutloos cv aflevert. Met een goed geschreven cv kom je niet alleen intelligenter over, maar laat je ook zien dat je professioneel te werk gaat, oog voor detail hebt en gemotiveerd bent. Een klein foutje is zo gemaakt, maar kan grote gevolgen hebben als de betreffende recruiter een Pietje Precies op taalgebied is. En het zou natuurlijk super zonde zijn als je droombaan aan je neus voorbij gaat, alleen maar omdat je een komma bent vergeten te plaatsen. 

Na het schrijven van je cv, is het logisch dat je moe bent en dus fouten over het hoofd ziet. Daarom is het verstandig om je cv een paar uur ‘te laten rusten’, voordat je ‘m controleert. Er zijn ook verschillende online tools beschikbaar die je kunnen helpen bij het controleren. Een goed voorbeeld daarvan is LanguageTool. Je hoeft alleen maar je tekst te knippen en plakken, en vervolgens krijg je suggesties ter verbetering van je tekst.

10. Laat je cv beoordelen

Als cv-schrijver kun je jezelf blind staren op je eigen werk. Het is daarom altijd verstandig om je cv te laten nakijken door bijvoorbeeld collega’s, vrienden of familieleden op wiens oordeel je vertrouwt. Misschien dat hen nog wel een waardevolle vaardigheid te binnen schiet die je zelf bent vergeten te benoemen of dat ze een typefout signaleren die door je nauwkeurige controle is geglipt. Met behulp van goede feedback kun je de puntjes op de i zetten en je cv naar een hoger niveau tillen.

Feedback vragen: een praktische handleiding
Gerelateerde artikelen
Feedback vragen: een praktische handleiding

Feedback vragen op het werk. Waarom zou je dat doen? Check de 7 redenen waarom feedback vragen een goed idee is en bekijk het stappenplan met voorbeeldvragen.

Cv tips voor een perfecte opmaak en ontwerp 

Mensen zijn visueel ingesteld. Daarom volgen hieronder enkele tips om je cv aantrekkelijk op te maken:

11. Gebruik een cv template zodat je cv net zo prettig oogt als dat het leest

Met een aantrekkelijk ogend cv communiceer je dat je een professionele en serieuze kandidaat bent - voordat de recruiter ook maar een woord heeft gelezen. Nu kun je natuurlijk zelf een mooi design maken, maar veel handiger is om voor een template te kiezen. Cv templates dienen als kaders, blauwdrukken of skeletten met voorbeeldteksten die je kunt aanpassen aan je eigen professionele profiel.

CVster biedt tientallen cv templates om uit te kiezen, evenals meer dan 100 beroepsspecifieke schrijfgidsen en voorbeelden. Vind een cv voorbeeld dat je bevalt, klik erop en maak deze in enkele eenvoudige stappen eigen. Door dit te doen, kun je jezelf veel tijd besparen en ook enkele veelvoorkomende ontwerpfouten vermijden.

12. Maak het liefst een cv van één pagina 

Zoals eerder vermeld, wordt een twee pagina's tellend cv soms als passend beschouwd voor een sollicitant met veel werkervaring. Maar de gouden standaard is één pagina, en geen enkele recruiter heeft ooit geklaagd dat een eentellende pagina cv te kort was. 

Als je echter besluit om een twee pagina's tellend cv te schrijven, moet je genoeg materiaal hebben om het grootste deel van de tweede pagina te vullen. Heb je slechts één tot drie regels die overlopen naar een tweede pagina? Probeer dan je je tekst in te korten door je lettertypen of -grootten aan te passen, of te spelen met witruimtes tussen de secties - al mag dit niet ten koste gaan van de vormgeving.

13. Kies voor gangbare lettertypen

Welke lettertypen het beste zijn voor je cv, hangt af van factoren zoals de functie waarop je solliciteert en je eigen persoonlijkheid. Zo zal een advocaat misschien sneller voor een klassiek lettertype gaan en kiest een marketingmanager eerder voor een lettertype met een moderner karakter. 

Het is in ieder geval belangrijk dat je lettertypen gebruikt die professioneel ogen en eenvoudig te lezen zijn. Handgeschreven krulletters zijn misschien leuk, maar maken je tekst onleesbaar. In ons artikel over lettertypes voor je cv vind je hier meer informatie over, zodat je een geïnformeerde beslissing kunt nemen. 

14. Ga voor lettergrootte 10 - 12

Kies het liefst voor lettergrootte 10, 11 of 12. Kies je voor kleiner? Dan moet de recruiter er een vergrootglas bij pakken. Ga je voor groter? Dan lijkt alsof je een kinderboek schrijft. Voor titels en headers geldt natuurlijk een uitzondering: deze mogen groter.

Is je cv wat kaal? Kies dan voor lettertype 12, zodat je wat meer volume aan je document geeft. Is je cv juist goedgevuld? Ga dan voor lettertype 10, zodat alles op één pagina past. Laat je niet verleiden om van deze groottes af te wijken. Je kunt beter woorden schrappen dan voor een onleesbaar klein lettertype gaan en andersom is het beter wat extra bij te schrijven dan dat je in gigantische letters opschrijft dat je eigenlijk weinig ervaring hebt. 

15. Gebruik marges van 2,5 centimeter aan alle zijden

Heb je ooit gemerkt dat een schilderij er beter uitziet als er een mooie lijst omheen zit? Hetzelfde geldt voor cv’s. Omlijst je cv in het wit door marges van 2,5 centimeter aan de linker-, rechter-, boven- en onderkant aan ruimte vrij te laten. 

Het oog wil ook wat: 5 tips voor de perfecte cv layout
Gerelateerde artikelen
Het oog wil ook wat: 5 tips voor de perfecte cv layout

De opmaak en layout van je cv zijn belangrijk. Hoe benut je de beschikbare ruimte optimaal? Hoe stuur je de blik van de selecteur een bepaalde richting op? En hoe kan jouw cv op een smaakvolle manier opvallen? In dit artikel ontdek je 5 tips voor een perfecte cv layout.

16. Laat ruimte tussen de verschillende secties

Af en toe hebben het oog en de hersenen een pauze nodig, zodat informatie kan worden verwerkt en duidelijk wordt dat er naar een nieuw onderwerp wordt overgestapt. Daarom is het belangrijk dat je niet alleen een ‘witte lijst’ om je cv heen plaatst, maar ook rond de verschillende onderdelen.

Laat dus voldoende ruimte tussen je header en samenvatting, tussen je samenvatting en je werkervaring, en tussen de overige twee secties. Laat ook wat witruimte binnen de secties zelf, zodat je bijvoorbeeld elke baan goed van de ander scheidt. Dat kan eenvoudig door een extra keer op ‘enter’ te klikken.

17. Lijn je tekst aan de linkerkant uit

Tekst moet links worden uitgelijnd en dus niet van marge tot marge worden. Deze stijl zorgt ervoor dat elke regel tekst op een iets andere plaats eindigt (zoals de tekst die je nu leest). Dit geeft het oog rust en maakt de tekst gemakkelijker te lezen.

18. Zet geen punten achter opsommingstekens tenzij het complete zinnen zijn

Dit is een obscure regel en wordt daarom vaak overtreden, maar de tekst die volgt op een opsommingsteken heeft geen punt nodig aan het einde. Uitzondering op die regel geldt wanneer het lange, complete zinnen betreft, maar dat is op een cv bijna nooit het geval.

Overweeg dus om punten in je opsommingslijstjes weg te laten. Daar doe je niet alleen taalgevoelige recruiters een plezier mee, maar je cv krijgt er ook een schonere en minder rommelige uitstraling door.

19. Verkort de lengte van je cv door 'weduwen' weg te halen

Normaal gesproken moet je aardig zijn voor weduwen, maar niet als het om typografie gaat. In typografie worden weduwen gedefinieerd als zeer korte regels tekst - meestal een enkel woord - die verschijnen in de laatste regel van een alinea. Een weduwe is dus dat ene, irritante woord dat net niet meer op dezelfde regel past als de rest en daarom moederziel alleen op de regel daaronder achterblijft.

Een weduwe zorgt ervoor dat er teveel witruimte op een cv ontstaat en neemt bovendien te veel (verticale) ruimte in beslag. Dat wil je natuurlijk niet hebben op dit kostbare document, waarin je elke regel optimaal wil benutten om recruiters te overtuigen.

20. Bespaar ruimte door opsommingen in kolommen te plaatsen

Soms nemen opsommingen hele regels in beslag, terwijl ze maar een kleine hoeveelheid tekst bevatten. Zo zou de vaardighedensectie van een journalist kunnen zeggen:

  • Expert in misdaadverslaggeving
  • Onderzoeksjournalistiek
  • Proactieve bronnenopvolging
  • Ervaren eindredacteur
  • Uitstekende copy-editing vaardigheden
  • Vloeiend in het Spaans

Het probleem is alleen dat er hierbij maar liefst zes regels in beslag worden genomen en dat de rechterkant van de pagina volledig onbenut blijft. Los dit probleem op door de opsommingen in twee kolommen te breken:

Expert in misdaadverslaggeving Ervaren eindredacteur
Onderzoeksjournalistiek Uitstekende copy-editing vaardigheden
Proactieve bronnenopvolging Vloeiend in het Spaans

Belangrijkste punten

Voordat je aan je cv begint, is het belangrijk om de vacature goed door te spitten en trefwoorden te signaleren die je in je cv kunt verwerken. Volg daarna de richtlijnen voor de structuur van je cv door hier de vijf essentiële onderdelen in te integreren: kop, samenvatting, werkervaring, opleidingen en vaardigheden. Gebruik, frisse, unieke en boeiende taal en probeer om clichés te vermijden. Zorg er daarnaast voor dat je cv visueel aantrekkelijk oogt door na te denken over kleurgebruik, lettertypes en -grootten en door voldoende witruimte te laten. Dubbelcheck je cv goed op fouten en vraag het liefst iemand anders om mee te kijken.

En wil je het écht goed aanpakken? Gebruik dan onze cv-maker met eersteklas templates. Daarmee bespaar je flink wat tijd én garandeer je jezelf ervan dat al onze tips met betrekking tot de structuur en opmaak van je cv automatisch worden toegepast. Veel succes!

Maak je cv in 15 minuten
Maak je cv in 15 minuten
Gebruik onze professionele cv-templates. Ontworpen door specialisten, getest door recruiters en wereldwijd gebruikt door miljoenen sollicitanten. Een krachtig cv maken was nog nooit zo eenvoudig!
Maak nu je cv
Deel dit artikel
Verder lezen
CV15 minuten leestijd
Wat is een LaTeX cv?
Wat is een LaTeX cv?
Sollicitatiegesprek17 minuten leestijd
Bedankmail na sollicitatiegesprek, met voorbeelden
Bedankmail na sollicitatiegesprek, met voorbeelden
Carriere12 minuten leestijd
Onderzoek: vervolgcarrière ministers en staatssecretarissen
Onderzoek: vervolgcarrière ministers en staatssecretarissen
Sollicitatiebrief22 minuten leestijd
Motivatiebrief schrijven – structuur, voorbeelden en tips
Motivatiebrief schrijven
Alles Doorbladeren
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en om analyses en marketing uit te voeren. Door onze website te gebruiken, stemt u in met alle cookies in overeenstemming met onze Cookiebeleid en Privacybeleid .
Cookies accepteren