1. Home
  2. Blog
  3. Carriere
  4. Wat zet je in de LinkedIn samenvatting?
Geschreven door Marlijn van der BokMarlijn van der Bok

Wat zet je in de LinkedIn samenvatting?

28 minuten leestijd
Wat zet je in de LinkedIn samenvatting?
Positief opvallen met je LinkedIn profiel? Schrijf een goede LinkedIn samenvatting! Tips voor een steengoede LinkedIn Info-tekst en voorbeelden ter inspiratie.

LinkedIn profielen zijn vaak saai en gortdroog. De meeste profielen zijn een eenvoudige opsomming van werkgevers en opleidingen. Niet echt uitnodigend. 

Gelukkig is er de LinkedIn samenvatting. Persoonlijkheid, creativiteit, humor: je kunt het er allemaal in kwijt. En als je het goed doet, heb je de eerste klik en gunfactor alvast te pakken. 

Maar hoe doe je dat dan? 

Dat ga ik hieronder haarfijn uitleggen. Compleet met tips en natuurlijk voorbeelden van onweerstaanbaar goede LinkedIn samenvattingen ter inspiratie. Dit kan je verwachten:

  • Wat is een LinkedIn samenvatting?
  • Waarom is een samenvatting op je LinkedIn profiel belangrijk?
  • Wat zet je in de samenvatting van LinkedIn?
  • 12 tips voor je LinkedIn samenvatting
  • Voorbeelden van LinkedIn samenvattingen, voor sollicitanten, ondernemers en werknemers
  • Waar vind je de samenvatting in LinkedIn?

Wat is een LinkedIn samenvatting?

De LinkedIn samenvatting heet tegenwoordig ‘Info’ en is een onderdeel van je LinkedIn profiel. Je kan een LinkedIn samenvatting vergelijken met het persoonlijk profiel op je cv. Het is een tekst waarin je jezelf voorstelt. Op je cv doe je dat in een aantal zinnen, in de LinkedIn samenvatting schrijf je meestal een langere tekst. 

In verhalende vorm beschrijf je jezelf zodat recruiters en potentiële werkgevers een eerste indruk krijgen van je capaciteiten en persoonlijkheid. Nieuwsgierige buurvrouwen, sportmaatjes en mensen uit je zakelijk netwerk kijken natuurlijk ook op je LinkedIn profiel. Met een duidelijke en aansprekende Info-tekst over jouw werkzaamheden en prestaties geef je ze de info waarnaar ze op zoek zijn.

Bij een goed LinkedIn profiel heeft de lezer het idee dat hij je al een beetje kent. Ook weet hij waarvoor hij je wel en niet kan benaderen. 

Waarom is een samenvatting op je LinkedIn profiel belangrijk?

Natuurlijk kun je prima zonder een samenvatting op je LinkedIn profiel. Als LinkedIn voor jou niet meer is dan een kaartenbak of adresboekje, hoef je uiteraard geen tijd te besteden aan een LinkedIn samenvatting schrijven. 

Werknemers die prima op hun plek zitten, hebben vaak een heel summier LinkedIn profiel. Eentje zonder samenvatting. Ook voor ondernemers en zzp’ers die omkomen in het werk is een volledig ingevuld LinkedIn profiel niet direct een meerwaarde. 

Maar wil je een baan of een opdracht scoren via LinkedIn, dan moet je eraan geloven. Een samenvatting op je LinkedIn profiel is in dat geval belangrijk. En wel om deze twee redenen:

1. Met een goede LinkedIn samenvatting val je positief op.

Een eerste indruk maak je tegenwoordig twee keer. Online en offline. Je LinkedIn profiel is een van de online plekken waar mensen (recruiters, werkgevers) zich alvast een beeld van je vormen. En de LinkedIn samenvatting is een zeer goed bekeken onderdeel van je profiel. 

Staat er geen tekst, een lange, onsamenhangende tekst of een weinigzeggende opsomming van je kwaliteiten? Dan is de lezer toch een beetje teleurgesteld. Hij klikt meteen weg of turft een denkbeeldig minpuntje en scrolt nog even door je profiel in de hoop dat er verderop wél leuke info te vinden is. Meestal mondt dat uit in teleurstelling nummer twee. 

Met een aansprekende samenvatting voorkom je teleurstellingen. De lezer van je profiel is aangenaam verrast door het inkijkje in je persoonlijkheid. Hij grinnikt om je humor of knikt goedkeurend bij het lezen over je ervaring en prestaties. Dankzij je goede LinkedIn samenvatting heb je een positief beeld van jezelf kunnen schetsen. Dat beeld neemt de lezer in zijn achterhoofd mee bij het bekijken van de overige profielonderdelen. Eén – nul voor jou!

2. De LinkedIn samenvatting geeft extra SEO-power

Een compleet profiel scoort beter en je kunt zoekwoorden in de Info-tekst verwerken. LinkedIn laat je zien voor hoeveel procent jouw profiel af is. Hoe meer onderdelen je invult, hoe hoger dat percentage is. En hoe hoger je percentage, hoe beter je profiel scoort in zoekresultaten. 

Ook trefwoorden (key words die recruiters als zoekwoorden opgeven) in de tekst helpen je vindbaarheid. Wil je gevonden worden op ‘projectleider’, ‘civiele techniek’, ‘bruggen’, ‘sluizen’, ‘constructie’ en ‘engineer’, dan helpt het als die woorden terugkomen in je profiel. 

De gebruikelijke plekken zijn de koptekst, werkervaring en vaardigheden. Maar ook de samenvatting is een onderdeel van je LinkedIn profiel waarin je die zoekwoorden kunt verwerken. Pak die ruimte en geef je profiel extra SEO-power met een goede LinkedIn samenvatting!

Wat zet je in de samenvatting van LinkedIn?

Goed, een samenvatting toevoegen aan je LinkedIn profiel kan dus in je voordeel werken. Dan is de logische vervolgvraag: ‘Wat schrijf je in je LinkedIn samenvatting?’. 

Over het algemeen geldt dat je deze punten in een LinkedIn samenvatting wil verwerken:

  • wat je drijft,
  • wat je competenties en kwaliteiten zijn,
  • in welke rollen en bij welke bedrijven je dat al hebt laten zien,
  • en welke ambities je hebt.

Deze vier onderdelen vormen de basis van je LinkedIn samenvatting. Daarmee is het eigenlijk de uitgeschreven versie van je elevator pitch.

Afhankelijk van je doel, kan je de inhoud verder finetunen. Sollicitanten en werkzoekenden kiezen bijvoorbeeld een andere invalshoek dan werknemers die prima op hun plek zitten en geen sollicitatieplannen hebben.

Er zijn grofweg drie uitsplitsingen te maken:

  1. De LinkedIn samenvatting voor sollicitanten en werkzoekenden
  2. De LinkedIn samenvatting voor ondernemers en zzp'ers
  3. De LinkedIn samenvatting voor werknemers zonder sollicitatieplannen

Hieronder werk ik die drie varianten verder uit.

De LinkedIn samenvatting voor sollicitanten en werkzoekenden

Ben je op zoek naar een baan, dan helpt het als je dat duidelijk aangeeft in je LinkedIn profiel. Dat kan met de ‘Open to Work’ button en via je profielonderdelen. Zet bijvoorbeeld het woord ‘beschikbaar’ in je kopregel en samenvatting.

De recruiter of werkgever wil uit je samenvatting kunnen afleiden waarnaar je precies op zoek bent en wat je te bieden hebt. Ook wil hij een idee krijgen van wie je bent en hoe je in het (werkzame) leven staat. 

Verwerk daarom deze elementen in je LinkedIn samenvatting als je een baan zoekt:

  • Naar welke functie ben je op zoek?
  • Wat is jouw toegevoegde waarde? Welk probleem los je op?
  • Wat drijft je? Waarom doe je wat je doet?
  • Wat maakt jou uniek? Kennis, ervaring, vaardigheden.
  • Wat hoop je te vinden in een nieuwe baan, wat zijn je ambities?
  • Noem het woord ‘beschikbaar’ in je samenvatting
  • Je contactgegevens

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting voor een werkzoekende

Zoekt u een ervaren beleidsadviseur wonen? Ik ben beschikbaar als breed inzetbare volkshuisvester met volop ervaring op het gebied van volkshuisvesting, leefbaarheid, wonen en zorg. Als netwerker pur sang geloof ik in de kracht van samenwerking als fundament voor draagvlak. 

De afgelopen 15 jaar werkte ik als beleidsadviseur wonen in Wageningen, Bunnik, De Ronde Venen en Raalte. Daar hield ik mij bezig met woonvisies, prestatieafspraken, stakeholdersmanagement, wonen en zorg, leefbaarheid, huisvesting van statushouders en vluchtelingen en nieuwbouwplannen voor sociale huur. Ik zat regelmatig om tafel met wethouders, woningcorporaties en bewonersgroepen en kan goed schakelen in politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers. 

Ik zoek een baan als beleidsadviseur wonen waarin ik als denker en als doener aan de slag kan. Bij een gemeente waar ik pro-actief en resultaatgericht de strategie naar tactisch niveau mag vertalen, waarbij een beroep wordt gedaan op mijn communicatieve skills. 

Iedereen vindt wel iets van de huidige woningmarkt. Het is mijn passie om een concreet steentje bij te dragen en met overtuigingskracht en tastbare acties partijen in beweging te krijgen. 

Kennismaken?

U kunt me bereiken op 06-12345678 of via [email protected]

Een sterk karakter als pluspunt bij het solliciteren
Gerelateerde artikelen
Een sterk karakter als pluspunt bij het solliciteren

Sollicitanten met een sterk karakter. Recruiters en werkgevers zijn er gek op. Lees hier welke eigenschappen je altijd terugziet bij mensen met een sterk karakter.

Ook voor studenten is de LinkedIn samenvatting een manier om in contact te komen met werkgevers. Bijvoorbeeld voor studenten die op zoek zijn naar een stageplaats, afstudeeropdracht of eerste baan na hun afstuderen

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting voor een student of afstudeerder: 

Leuk dat je op mijn profiel kijkt!

Mijn naam is Madelon Clijsters, ik ben 22 jaar oud en studeer Technische Bedrijfskunde aan Avans Hogeschool in ‘s-Hertogenbosch. In januari mag ik beginnen aan mijn afstudeerstage en daarom ben ik op zoek naar een interessant bedrijf waar ik kan afstuderen. Uiteraard wil ik met mijn afstudeeropdracht meteen een mooie basis leggen voor mijn loopbaan.

Ik heb affiniteit met verbeterprocessen, procesoptimalisatie en techniek. Tijdens een eerdere stage heb ik mogen meedenken over het minimaliseren van wachttijden in een fietsenfabriek. Het doel was om door slimmer te werken met dezelfde input een hogere output mogelijk te maken. De efficiency van productieprocessen verhogen vind ik erg interessant.

Ik kom graag in contact met werkgevers in de maakindustrie en ben bereikbaar via:

📞 06 – 12 34 56 78
📫[email protected]

De LinkedIn samenvatting voor ondernemers en zzp’ers

Voor ondernemers, freelancers en zzp’ers kan LinkedIn een interessant middel zijn om klanten te vinden, opdrachten binnen te slepen of naamsbekendheid voor een product te genereren. Heel zakelijk Nederland (en de rest van de wereld) zit immers op LinkedIn. 

Wanneer je actief op LinkedIn gaat posten (content gaat delen), is het logische gevolg dat mensen op je profiel gaan kijken. Ze willen meer te weten komen over jou, wat je doet en wat je te bieden hebt. Overwegen ze een connectie met je te maken of je product/dienst te bestellen? Dan willen ze hier gerustgesteld worden dat ze hun tijd en geld goed besteden. Vertellen over je prestaties en die onderstrepen met testimonials van tevreden afnemers helpt daarbij. Net als uitleggen wat de lezer heeft aan jouw kennis, kunde en ervaring. 

Verwerk daarom deze elementen in je LinkedIn samenvatting:

  • Waar ligt jouw expertise?
  • Op wie richt jij je? Wie behoren tot jouw doelgroep (en waarom)?
  • Met welke organisaties heb je succesvol samengewerkt? Wie zijn je tevreden opdrachtgevers?
  • Wat drijft je? Waarom doe je wat je doet?
  • Wat is jouw toegevoegde waarde? Welk probleem los je op?
  • Wat heb je te bieden? Product/dienst
  • Wat maakt jou uniek? Kennis, ervaring, vaardigheden.
  • Welke prestaties (boeken, prijzen, productlanceringen) kan je uitlichten in je samenvatting?
  • Je contactgegevens

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting voor een ondernemer:

Trotse mede-eigenaar van PH&A Salaris en Advies en specialist in salarisadministratie en personeelsadvies. 

PH&A Salaris en Advies in Wijchen verzorgt salarisadministraties in de breedste zin van het woord. Wij zijn een laagdrempelig kantoor voor de mkb’er, accountant en directeur grootaandeelhouder.

Als ondernemer wil je snel geholpen worden, duidelijke (prijs)afspraken en vakkundig advies dat past bij jouw situatie. Dat is precies waar we bij PH&A sterk in zijn:

    ✅ Je complete salaris- en personeelsadministratie tot in de puntjes georganiseerd.

    ✅ Persoonlijke begeleiding en advies.

    ✅ Jouw deskundige sparring partner bij P&O-vraagstukken.

    ✅ Hulp bij het opstellen van arbeidsovereenkomsten

    ✅ Afspraak is afspraak. En dankzij onze transparante prijsafspraken weet je precies waar je aan toe bent.

Wil je weten wat we voor jouw salaris- en personeelsadministratie kunnen betekenen? Ik hoor graag van je!

📞 06 – 12 34 56 78
📫[email protected]

 

De LinkedIn samenvatting voor werknemers zonder sollicitatieplannen

De LinkedIn samenvatting kan ook van toegevoegde waarde zijn voor werknemers zonder sollicitatieplannen. Uiteraard omdat je dan gevonden kan worden door recruiters en misschien benaderd wordt voor een nóg leukere baan. 

Maar ook wanneer je tevreden in loondienst bent en verwacht nog lange tijd voor je huidige baas te werken kan je baat hebben bij een volledig ingevuld LinkedIn profiel. In dat geval kunnen zakelijke relaties (en nieuwsgierige buurvrouwen en sportmaatjes) zien wat je doet. 

Dat is extra van belang wanneer je wilt dat mensen je benaderen via LinkedIn. Bijvoorbeeld omdat je als corporate recruiter personeel aanwerft voor je baas. Of wanneer je als accountmanager laagdrempelig bereikbaar wil zijn voor potentiële klanten. Ook voor wetenschappelijk onderzoekers is een goede LinkedIn samenvatting van belang. Dan wil je gevonden worden op je expertise, nieuwe samenwerkingsverbanden aangaan en financieringen binnenslepen. Of gewoon laten zien hoe leuk, interessant en belangrijk jouw onderzoek is. 

Kortom, een goede LinkedIn samenvatting kan ook in je voordeel werken als je geen sollicitatieplannen hebt of ondernemer bent. Dit zijn elementen die een lezer graag terugziet in je profiel zodat hij je alvast wat beter kan leren kennen:

  • Wat is je functie en bij welke organisatie werk je?
  • Wat is jouw toegevoegde waarde? Welk probleem los je op?
  • Wat drijft je? Waarom doe je wat je doet?
  • Wat maakt jou uniek? Kennis, ervaring, vaardigheden
  • Je contactgegevens + waarvoor mensen je kunnen benaderen.

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting van iemand in loondienst zonder sollicitatieplannen

Als corporate recruiter werf ik nieuwe collega’s voor BAM Advies & Engineering (www.bamae.nl), BAM Speciale Projecten en BAM Gebouwservices Midden. 

Als daadkrachtige belangenbehartiger realiseer ik werkgeluk en help ik mensen van carrièrewens naar carrièresprong. Ik adviseer hiring managers en organisaties in de volle breedte over recruitment en neem altijd een flinke portie positiviteit en energie mee in gesprekken.

Ben jij op zoek naar je droombaan? Ik help je graag! 

BAM is continu in beweging. Binnen een snel veranderende arbeidsmarkt zoeken we ambitieuze talenten die met vernieuwende ideeën impact willen maken binnen de branche. Wellicht vind jij bij BAM de baan die perfect aansluit op jouw wensen en talenten. Ik denk graag met je mee en vertel je alles wat je wilt weten over een loopbaan bij BAM en de sfeer in onze organisatie.

Zelf alvast eens kijken naar de kansen en mogelijkheden binnen BAM? Ga naar bamcareers.com. Kun je geen passende vacature vinden, maar droom je van een toekomst bij BAM? Neem contact op zodat we samen jouw carrièrekansen kunnen verkennen. 

📫 [email protected]

☎️ +31 (0)6 12 34 56 78 (geen acquisitie)

🌐  www.bamcareers.com

12 Tips voor je LinkedIn samenvatting

1. Schrijf in de ik-vorm

Jij bent de beheerder van je eigen LinkedIn profiel en je schrijft over jezelf. De ik-vorm voelt daarom het meest logisch aan. Dus niet “Bram is een ervaren corporate recruiter die…”, maar “Ik ben een ervaren corporate recruiter die…”.

2 Houd je doelgroep in gedachten

Wie hoop je te bereiken met je LinkedIn samenvatting? Potentiële klanten? Bestaande relaties? Mogelijke samenwerkingspartners? Financiers? Kies de juiste insteek.

3. Schrijf zoals je praat en spreek je lezer aan

Dat zorgt voor meer persoonlijkheid in je tekst en actief taalgebruik.

4. Kom snel ter zake

Zet de belangrijkste informatie in de eerste 85 tekens. Dat is wat mensen op hun mobiel zien, daarna moeten ze doorklikken om de rest van je verhaal te lezen. Op de laptop heb je 200 tekens om de aandacht te vangen. Zorg er daarom voor dat je in het eerste stuk tekst de aandacht grijpt.

5. Houd het bondig

Je hebt 2500 tekens tot je beschikking, maar probeer je verhaal in maximaal 1500 tekens te doen. Lange teksten schrikken nu eenmaal af.

6.Gebruik een duidelijke, gangbare functietitel

Beschrijf je functie met een functietitel die recruiters en werkgevers ook gebruiken voor het werk dat je doet. 

7. Gebruik de juiste trefwoorden

Verwerk woorden in je samenvatting waarop je gevonden wilt worden. Relevante zoekwoorden waarmee je jouw kennis, vaardigheden, ervaring en prestaties beschrijft. 

Professionele vaardigheden in je cv en sollicitatiebrief verwerken
Gerelateerde artikelen
Professionele vaardigheden in je cv en sollicitatiebrief verwerken

Ben je een kei in je vak? Prachtig. Maar het is niet genoeg. Een succesvolle professional is vakinhoudelijk sterk én bezit goede professionele vaardigheden. Lees hier welke professionele vaardigheden belangrijk zijn op de werkvloer en daarmee ook op je cv.

8. Help de lezer

Maak je tekst scanbaar: gebruik witregels en eventueel tussenkopjes om je info-tekst overzichtelijk te maken. Ook opsommingstekens zorgen voor overzicht.

9. Gebruik emoji’s en symbolen

In LinkedIn zijn de opmaakmogelijkheden beperkt. Een tekst vet, schuin of onderstreept weergeven lukt niet, en ook bullet points krijg je er niet in. De oplossing? Gebruik emoji’s en symbolen om je LinkedIn samenvatting op te fleuren. Denk aan icoontjes zoals de envelop ✉️en de telefoon 📞bij je contactgegevens. Of gekleurde vinkjes ✔️ ✅ in een opsomming. Maar overdrijf het niet. In dit (Engelstalige) artikel van Karen Tisdell kan je lezen hoe je emoji’s en symbolen in je LinkedIn profiel verwerkt.

10. Check je tekst

Lees je tekst na op typefouten en taalfouten. Controleer ook of de structuur logisch is en er geen overbodige zinnen in staan.

11. Laat je tekst checken

Laat je tekst lezen door iemand die je goed kent. Herkent hij zich in jouw verhaal? Mist er nog info? Komt een grapje wel goed over? Is het duidelijk wat je zoekt en te bieden hebt?

12. Voeg je contactgegevens toe

Ja, je contactgegevens staan ook elders in je LinkedIn profiel. Maar dat is best een eindje scrollen. Maak het makkelijk om je te contacten en zet ze prominent in je samenvatting. 

LinkedIn profiel aanmaken
Gerelateerde artikelen
LinkedIn profiel aanmaken

Je LinkedIn profiel is belangrijk bij sollicitaties. Of je nu solliciteert vanuit je LinkedIn profiel of gewoon met je cv en een brief, de recruiter zal je LinkedIn profiel altijd even bekijken. Daarom geven we je 14 tips voor een aantrekkelijk LinkedIn profiel.

Voorbeelden van LinkedIn samenvattingen

Waar zouden we zijn zonder voorbeelden ter inspiratie en verduidelijking? Voorbeelden van LinkedIn samenvattingen kunnen je op weg helpen bij het schrijven van je eigen LinkedIn Info. Daarom hieronder nog een aantal samenvattingen, doe er je voordeel mee!

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting voor werknemers zonder sollicitatieplannen: Softwaredeveloper

Coding is fun! Dus mijn werk is mijn hobby. Of andersom, ook goed.

Ik werk als Software Developer bij Aquadis, de leukste IT-dienstverlener van Nederland. Daar mag ik voor interessante opdrachtgevers zoals Independer en Hunter Douglas met Microsoft technologie de mooiste oplossingen bouwen. 

Ik ben geïnteresseerd in techniek, heb een onstilbare honger naar kennis en sta enthousiast vooraan bij nieuwe uitdagingen. In een team pak ik graag een faciliterende rol en leg ik continu de link met wat de klant voor ogen heeft. 

Hoewel ik mijn brood verdien als softwaredeveloper, ben ik toch een echt mensenmens. Ik investeer in vriendschappen en relaties, want het leven is er om te delen. Pieken en dalen: alles wordt beter met familie en vrienden om je heen. 

Tot slot nog een aantal buzzwords om het plaatje compleet te maken:

  • Teamspeler
  • Assertief
  • SCRUM-Mastery
  • C# (vind ik heel leuk)
  • MEAN Stack (vind ik nog leuker)
  • Java (mij GUI’s laten bouwen is minpunten scoren)
  • Azure

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting voor een zzp’er / freelancer: zzp communicatieadviseur

Een zacht briesje of een woeste storm. Welke frisse wind kan jouw communicatieafdeling gebruiken? 

Ik ben Roos Rozeboom, een allround marketing- en communicatieadviseur. Als freelancer help ik MKB-bedrijven met het kiezen van een juiste (online) strategie en de bijbehorende communicatiemiddelen. 

Wanneer schakel je mij in?

  • Je wilt een product, dienst of activiteit promoten.
  • Je wilt een nieuwe website laten bouwen of een bestaande website verbeteren.
  • Je wilt een socialmediastrategie compleet met contentplanning.
  • Je wilt een constante aanvoer van goede content voor Facebook, TikTok, Twitter, LinkedIn, Pinterest of Instagram.
  • Je hebt tijdelijk extra handen nodig op de afdeling marketingcommunicatie

Ik ben de frisse wind die zorgt voor nieuwe inzichten en maak altijd bespreekbaar wat besproken moet worden. Ik zie razendsnel waar de knelpunten liggen, welke kansen onbenut blijven en welke communicatie juist al fantastisch gaat. Ik neem een berg positieve energie mee en vaak ook Bossche bollen of een zelfgebakken hazelnootschuimtaart. 

Waarbij kan ik concreet helpen?

    ➡️ Marketingcommunicatieplannen uitwerken en implementeren
    ➡️ Een functioneel website/webshop plan schrijven
    ➡️ De juiste social media kanalen voor je bedrijf selecteren, een strategie uitwerken en content maken.
    ➡️ Offline kanalen inzetten (posters, brochures, persberichten, evenementen etc.)
    ➡️ De marcom-taken coördineren en afstemmen met de websitebouwer, vormgever, tekstschrijver, fotograaf, pers etc.

Mijn klanten kennen mij als harde werker die denkt in mogelijkheden en graag grondig analyseert voordat we van start gaan. Hard werken doe ik ook als vrijwilliger bij de lokale brandweer. Mijn belevenissen houd ik bij op www.blusvrouw.nl

Je kunt mij bereiken via:

▶️ www.roosrozeboom.nl
📞 06 12 34 56 78
✉️ [email protected]

communicatieadvies ▪ ontwikkelen ▪ development ▪ persoonlijk leiderschap ▪ samen ▪ interim ▪ freelance ▪ zzp ▪ communicatiemanager ▪ communicatie consultant ▪ communicatie coach ▪ energie ▪ openheid ▪ betrokken ▪ strategie ▪ social media ▪ PR ▪ marketing ▪ communicatie 

Voorbeeld van een LinkedIn samenvatting voor een ondernemer: Uitgever

Een boek publiceren en jezelf auteur mogen noemen. Voor velen is het een droom. 

Begrijpelijk, want je naam op de cover van een professioneel gepubliceerd boek opent deuren. Het kan je leven veranderen. 

Maar succesvol publiceren is niet eenvoudig. Als dat zo was, zou iedereen het doen. Natuurlijk staan talent, expertise en creativiteit aan de basis van een goed boek. Maar er gaapt een grote kloof tussen het manuscript en een prachtig boek dat de lezer bereikt. 

Het overbruggen van die kloof is mijn expertise. Redactie, omslagontwerp, tekstopmaak en gerichte marketing. Ik doe wat nodig is om een geweldig eindresultaat neer te zetten zodat we samen de bestsellerlijst kunnen bestormen. 

Mensen helpen bij hun schrijfproces en hen helpen om auteur te worden is mijn passie. Een passie die ontstond in de bibliotheek van Drachten, waar ik als kind vele uren heb zitten lezen. Daar maakte ik kennis met het ongelooflijke gevoel dat een geweldig boek je kan geven. Een boek dat je meevoert, inzichten aanreikt, opvoedt, ontroert en soms zelf je kijk op de wereld verandert. 

Inmiddels heb ik samen mogen werken met fictie en non-fictie auteurs van over de hele wereld. Samen hebben we het plezier van lezen kunnen verspreiden. Dat doe ik natuurlijk niet alleen. Bij De Wilde Uitgeverij werken we met een team van redacteuren, vormgevers, marketing experts, productiebegeleiders en uitgeefassistenten. 

Deel je mijn passie voor boeken? Heb je een boek geschreven of een idee dat je wil uitwerken? Neem vandaag nog contact op en stuur een mail naar [email protected] 📚 

Sterke punten cv
Gerelateerde artikelen
Sterke punten cv

De beste cv’s staan vol met sterke punten. Denk aan de vaardigheden die je in de vingers hebt en aan kennis en persoonlijke eigenschappen die jou onderscheidend maken. Met sterke punten op je cv benadruk je je expertise en geschiktheid voor de baan.

Waar vind je de samenvatting in LinkedIn?

Heb je genoeg inspiratie opgedaan en wil je aan de slag met je LinkedIn samenvatting? Schrijf je tekst dan in Word (kan je ook niet per ongeluk een conceptversie publiceren) en knip en plak het eindresultaat naar je LinkedIn profiel.

De LinkedIn samenvatting is een optioneel onderdeel van het kopje ‘info’. Wanneer je het invult, verschijnt de samenvatting boven aan je LinkedIn profiel. 

Om je samenvatting te schrijven ga je naar je profiel en klik je op Profielonderdeel toevoegen. Kies voor ‘info’, dan voor ‘samenvatting’ en schrijf een tekst. Als je klaar bent, is de samenvatting het in het oog springende begin van je LinkedIn-profiel.

Over het aanmaken van een LinkedIn profiel schreven we eerder al een blog. Altijd handig om nog even door te nemen. En wil je nog wat hulp bij het beschrijven van je sterke punten? Klik dan op de link hieronder. Want sterke punten op je cv mogen zeker ook terugkomen op je LinkedIn profiel!

 

Maak je cv in 15 minuten
Maak je cv in 15 minuten
Gebruik onze professionele cv-templates. Ontworpen door specialisten, getest door recruiters en wereldwijd gebruikt door miljoenen sollicitanten. Een krachtig cv maken was nog nooit zo eenvoudig!
Maak nu je cv
Deel dit artikel
Verder lezen
CV11 minuten leestijd
Moet ik alle functies vermelden op mijn cv?
Moet ik alle functies vermelden op mijn cv?
Sollicitatiebrief5 minuten leestijd
Kun je 'hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd' nog gebruiken in je sollicitatiebrief?
Kun je 'hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd' nog gebruiken in je sollicitatiebrief?
Carriere9 minuten leestijd
Neurodiversiteit op de werkvloer - voorbeelden en tips
Neurodiversiteit op de werkvloer - voorbeelden en tips
Carriere20 minuten leestijd
Solliciteren als 50-plusser en leeftijdsdiscriminatie voorkomen
Solliciteren als 50-plusser en leeftijdsdiscriminatie voorkomen
Alles Doorbladeren